Napelem akár 100%-os vissza nem térítendő pályázati támogatással a háztartások számára

Röviden a részletek:

  • A pályázat kizárólag az országos átlagjövedelem alatt élő családokat célozza meg.
  • 3-11.5 millió Forint igényelhető összeg egy-egy pályázónál
    • napelem kiépítésre bruttó 2.896.108 Ft
    • napelemre, fűtéskorszerűsítéssel bruttó 9.368.464 Ft
    • napelem, fűtéskorszerűsítés, hőszivattyúval 11.559.214 Ft
  • Felhasználható napelemre, fűtéskorszerűsítésre, hőszivattyúra
  • A pályázati feltétel, hogy a 2020. évi személyi jövedelem adó bevallásban szereplő összevont jövedelem egy főre vetítve 0-4.850.000 Ft közé kell essen. (adott címen állandó lakcímmel kell rendelkezni)
  • Megyénként lehet pályázni, 4 szakaszban várhatóan november 15-től
  • Cél 35 ezer háztartás részvétele a pályázaton
  • novemberi indulással 2021. december közepéig lesz elérhető a várhatóan 100 milliárd Forintos kerettel
  • lebonyolító ÉMI Nonprofit Kft.
  • kivitelezői listán szereplő vállalkozásokkal valósítható meg a páylázat
  • https://napelem.palyazat.gov.hu/ oldalon találhatóak további részletek

A pályázat társadalmi egyeztetés alatt áll még változhat!

Érdeklődés esetén kérjük adja meg adatait és mi összekötjük egy megvalósításban segítő vállalkozással.

Zöld, fenntartható, megújuló gazdaság és életvitel

Miért egyre fontosabb "zöldnek" lenni?

Közhely de sokan hangoztatják, hogy unokáinktól kaptuk kölcsön a földet.

Egyre több a környezeti kár, a katasztrófa, amit láthatunk nap, mint nap az internet világában, a hírcsatornákon. A klímacélok eléréséhez több 10 akár 100 ezer milliárd dollár is szükséges lehet az elkövetkező évtizedekben. A kormányzatoknak egyre nehezebb ezen helyzeteket kezelni, miközben a gazdasági növekedés szentségért megtesznek mindent, hiszen a foglalkoztatottság, az adóbevételek növelése a megválaszthatóságuk kulcsa.

E mellett persze a külföldi energiafüggőség és az azért kifizetett milliárd dollárok, ami komoly hatást gyakorol az állami kiadásokra. A vállalatok, cégek számára a profit maximalizálása mellett, egyre inkább megjelenik a tudatos, zöld fogyasztói célcsoport egyre növekvő méretének történő megfelelés. A fogyasztói érdekek mellett a nemzeti bankok és kormányzati céloknak megfelelés, de méginkább ezek előnyeinek igénybe vétele ami mozgatja őket.

Vannak persze tudatos cégvezetők egyre nagyobb számban, de még ugyanúgy mint ezen fogyasztói réteg a kisebbséget  képviselik. A magánszemélyek tudatos magatartásként, új életformaként tekintenek a zöld életmódra. Természetesen vannak olyan elemei, amelyek elérhetősége korlátozott az átlag ember számára, sokszor a vagyonosak hobbija.

Ahogy a kormányzatok, illetve a tudatos nevelése a társadalomnak, pl. a szelektív hulladékgyűjtés kapcsán, évekbe telik, de egyre eredményesebb ez a munka. Társadalmi szervezetek tekintik szívügyüknek, influenszerek népszerűsítik, cégek teszik társadalmi aktivitásuk fókuszába. Azonban ezek a programok ma még akkor tudnak fenntarthatak lenni, ha a kormányzatok mögé állnak, áldoznak rá. Sok nemzetközi példát láthatunk, de Magyarország is több területen tesz a „zöld” érdekében:

  • energetikai felújítási programok
  • napelem telepítés támogatása
  • elektromos autó, bicikli vásárlás támogatása
  • és még sorolhatnánk.